ליסינג תפעולי לעובד חברה כדאי או לא  ?

המושג הנפוץ הבא בטוח  מוכר לכולנו – “רכב חברה” .

מי לא היה רוצה לקבל רכב מטעם החברה במסגרת עסקת ליסינג “משתלמת” כמו שרובנו חשבנו עד ש… 

בכתבה זאת נסביר האם משתלם לנו בתור עובד חברה לקחת רכב חברה או לא . 

קצת על ליסינג מה זה בכלל  ?

ליסינג תפעולי-  היינה תכנית אשר החברה מעוניינת לספק לעובדיה רכב מחברת הליסינג בתשלום חודשי .

איך מתנהלת עסקת רכב מחברת הליסינג ? 

חברה אשר רוצה לספק לעובדיה רכב במסגרת  עסקת ליסינג  תתחייב לחברת הליסינג על שכירות של   36 חודשים 

השאלה המתבקשת והלא ברורה – ליסינג זה לא השכרה , אז למה החברה מתחייבת על 36 חודשים במסגרת עסקת הליסינג ?

התשובה היא מאד פשוטה  ליסינג זאת מילה נרדפת להשכרה  ההבדל היחידי בין הליסינג להשכרה זה שהלקוח בוחר את סוג הרכב והלקוח למעשה מזמין רכב חדש מחברת הליסינג אשר רוכשת את הרכב במיוחד עבור הלקוח 

למעשה הלקוח מקבל את הרכב ב 00 ק”מ אך הרכב לא על שמו ולא שייך לו . 

הבדל נוסף הוא שהלקוח ישלם מקדמה בסך של 3 חודשים ראשונים של עלות החודשית בכדי להתחיל את התהליך . 

אז מה זה אם לא השכרה ?  ליסינג = להשכרה לטווח ארוך …. רק שמקבלים רכב חדש לפי בחירתך ולפי דרישתך . 

 

אז מה מקבלים בתכנית  הליסינג ?

א. רכב לפי בחירת הלקוח .

ב.  ההוצאות הנלוות להחזקת הרכב – ביטוח וטסט למעשה הביטוח על חברת הליסינג ואין ביטוח מקיף כי חברות
הליסינג / השכרה לא מבטחות בביטוח מקיף . 

ג. טיפולים תקופתיים לפי הסדרי החברה  .

אז למעשה הכל נראה משתלם וטוב לעובד החברה לוקחת בעבור העובד רכב מחברת הליסינג , הרי אמרנו שהכל כלול במחיר העסקה הכי משתלמת לכאורה … 

“יש משפט שאומר שזה יותר מידי טוב , זה לא טוב” . 

שמתחילים להבין איך  עסקת הליסינג בנויה מגלים שזה הכי לא טוב והכי לא משתלם  .

ועל זה נאמר ” יצא שכרו בהפסדו ” נסביר את זה בצורה הפשוטה ביותר .

אז אמרנו שהחברה תשלם תשלום חודשי קבוע על רכב שהעובד  בוחר.

כמובן שהמחיר הרכב משתנה לכל רכב ורכב .

אנו נתן דוגמה פשוטה לתכנית  .

חברה ההייטק  בשם X חתמה על  הסכם גדול למול אחת מחברות הליסינג  על רכבי מאזדה 3 ספיריט  בשווי 130,000 ש”ח לפי שווי רכב . 

החברה מתחייבת לשלם לחברת הליסינג  מקדמה של 20% מערך הרכב  .

העלות החודשית של החברה לרכב  תהייה לפי ההסכם כ 2900 שקל לחודש למשך 36 חודשים .

העובד המאושר חתם מול קצין הרכב בחברה  על ההסכם הליסינג ומעכשיו יתחיל לשלם על הרכב את התשלום החודשי למעשה העובד  ישלם עד סוף ה36 חודשים שבתכנית את הסכום כ 104,400 ש”ח  .

אל לנו  לשכוח שהעובד שילם במשך 36 החודשים של התכנית כ 104,400 ש”ח על רכב לא על שמו ולא בבעלותו . 

מה היתרונות בעסקת ליסינג תפעולי ?

אפס הוצאות לחברה מעבר לעלויות הדלק ושטיפת הרכב  .

מה החסרונות בעסקת ליסינג תפעולי ?

א. הרכב לא על שם החברה/ שם העובד   .

ב. החברה/העובד  שילמה את מרבו של  ערך הרכב .

ג. חברת הליסינג מגבילה את העובד  במספר  הק”מ החודשיים והשנתיים וכל חריגה תעלה לחברה / לעובד קנסות ותשלומים נוספים  

ד. במידה והעובד יירצה לקנות את הרכב מחברת הליסינג לאחר העסקה היות והרכב כבר לא יד ראשונה אוטומט העובד  כבר יפסיד במחירון , את היד וההורדה של הליסינג .

למעשה למרות שהעובד הוא הנהג היחיד על הרכב מהיום הראשון ביום שירצה לרכוש את הרכב הרכב יעבור יד והעובד יחשב ליד שנייה , מחברת ליסינג 

ה. העובד ישלם כל חודש את  שווי מס הרכב + תשלום על הרכב לחברת הליסינג.

מסקנה .

כמו שהזכרנו בליסינג תפעולי המרוויחה היחידית למעשה היא אך ורק  חברת הליסינג

ונסביר את זה בצורה הבוטה ביותר  הלקוח משלם את עלות הרכב עבור חברת הליסינג.

למעשה הלקוח רוכש עבור חברת הליסינג את הרכב ,

 

כמובן שלאחר סיום התכנית העובד מחזיר את הרכב לחברת הליסינג ויוצא  שהוא קנה במיטב כספו את הרכב אך ורק עבור חברת הליסינג

 

המסקנה שאנו למדים  , ליסינג תפעולי לא משתלם לא  לחברה ולא לעובדיה   והמרוויחה היחידה בעסקת ליסינג היא חברת הליסינג בלבד .

 

הרי בכל מקרה העובד מקבל רכב חדש מהחברה – אז לא שייך עניין של  מוסך וטיפולים הם כלולים באחריות היבואן , ובשביל פעם בשנה  טיפול של 15,000 ק”מ  לא צריך להוסיף עוד 20 אלף שקל לשנה חינם .

עוד דבר שלא רובכם  יודעים שחברות הליסינג בכלל לא מבטחות את הרכב בביטוח מקיף – לידיעתכם !!! 

אז למה לעבור מתכנית של חברת הליסינג לרכב בבעלות העובד ?

עסקת מימון רכב דרכנו תהיה הרבה יותר משתלמת ויותר פשוטה וחסכונית הן לחברה והן לעובד כמו בדוגמה שנראה מיד .

אצלנו העובד גם כן יכול לבחור איזה רכב שירצה אך ישלם הרבה הרבה יותר פחות .

בנוסף הרכב על שמו של העובד והוא הבעלים החוקיים של הרכב אז כל מה שהוא ישלם עבור הרכב יתקזז לו בסוף התקופה 

כמובן שההחזר החודשי יהיה מופחת יותר במעל 40% אחוז מחברת הליסינג . 

אנו נדאג לו לביטוח ולטיפול פעם בשנה במסגרת ההסכם החזר החודשי . 

אז לאחר שהבנתם את המסר בואו נראה דוגמה לעסקת רכב חדש על שמכם  ב100% מימון ללא מקדמה 

מאזדה 3 ספיריט עלותה מהיבואן כ 130,000 ש”ח ההחזר החודשי יהיה כ 1400 ש”ח .

אם נחשב את העלויות לשנה לפי תוכנית מימון של אקסודוס קאר  – ביטוח מקיף וחובה כולל טסט  סדר גודל עלות  של 5000 ש”ח  לשנה  ההחזר חודשי לפי אקסודוס ברכב חדש 100% מימון וללא מקדמה  על שמכם בלבד החל מ 1400 ש”ח לחודש

סה”כ עלויות שוטפות לחודש – 1850 ש”ח הכוללים את כל המרכבים שהזכרנו . והכי חשוב זה לא לשכוח שהרכב שלכם ועל שמכם מהיום הראשון .

 אצלנו בסוף תקופה העובד ישלם על הרכב שבבעלותו   כ 66,000 ש”ח במקום 104,000 ש”ח על רכב שלא בבעלותו של העובד  בכלל.

איתנו העובד יקבל חיסכון משמעותי לכל הדעות . 

כמובן שבסוף השנה השלישית נדאג לעובד לטרייד במחיר שהעובד לא יצטרך להוסיף כסף מכיסו בכדי לכסות את ההלוואה . 

יותר חשוב לא לשכוח שאתם כעובדים שוכחים מהסעיף המעצבן שנמצא בתלוש המשכורת שלכם בשם שווי מס רכב 

הרי ברגע שהרכב על שם העובד אין יותר דבר כזה שווי מס רכב 

המטרה העיקרית היא  לחסוך לעובד ולחברה הוצאה מיותרת .

כי ברגע שהרכב יירשם על שם העובד  מיד מורדים לו את סעיף  שווי מס רכב במשכורת , ומדובר בחיסכון של 3000 ש”ח לפחות בחודש . 

ועכשיו נראה את ההוצאה לו הייתם לוקחים את הרכב מחברת הליסינג . 

ובוא נראה את ההוצאה לפי עלות הסכם של חברת הליסינג  – עלות חודשית מתחילה ב 2,900 ש”ח והרכב לא שלכם ולא על שמכם  גם מגבילים  בק”מ לשנה   .

אז למה לשלם  עוד 38,400 ש”ח יותר  .

אז מה המסקנה , מי המרוויחה הגדולה בעסקת ליסינג אם לא חברת הליסינג !!!

פנו אלינו  עוד היום וצאו עם רכב חדש על שמכם עם 100% מימון ללא מקדמה וללא שווי מס רכב !!!

אקסודוס-קאר בכל דרך שתבחר .